Menü
Zöld környezet
Nagyvilág

2021-05-26

Húzzunk túracipőt, irány a természet!

A szeszélyes tavaszi időjárás után most már tényleg elég a bezártságból, ideje túracipőt húzni és kimozdulni a természetbe!

Azt már régóta tudjuk, hogy a sport segíthet a depresszió megelőzésében, illetve az azzal való megküzdésben. Jó hír azoknak, akik nem szeretik a túlságosan megerőltető hosszúságú és intenzitású mozgást, hogy a Harvard T. H.  Chan School of Public Health tanulmánya szerint már 15 percnyi futás vagy egyórás séta is 26 százalékkal csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát.

A szakértők szerint a kényelmes tempójú mozgás teljesen megfelelő, már az is segít rajtunk, ha kissé felmelegszik a testünk, de nem izzadunk meg, illetve ha futás közben még tudunk beszélgetni a futópartnerünkkel.

Ezekből az eredményekből is látszik, hogy sok kicsi sokra megy alapon nem az elképesztő teljesítményre kell törekednünk, nem kell profi versenyzővé válnunk, annyi sport is elegendő, ami kicsit felráz, jobb kedvűvé és egészségesebbé tesz minket.

Séta a Normafán

Ha szívesen sétálunk a Normafán, válasszuk a Kardioösvényt! A Szent Ferenc Kórház és a Hegyvidéki Önkormányzat által létrehozott ösvény három túraútvonalon, egy röviden, egy közepesen, illetve egy hosszún keresztül is bejárható, kedvtől, illetve állóképességtől függően. A szív túrajelzéssel ellátott ösvényen a rövid útvonalat választva a 3,5 kilométer hosszú, körülbelül egyórás túra a Normafától a libegőig halad, a közepes túraútvonal két kitérővel, 4 kilométeres távon szintén a libegőig tart, majd a fordítóponttól visszafelé a sétányon halad. A hosszút választva a János-hegyi kilátóig vezet a túraútvonal, a sétányon keresztül vissza a Normafára körülbelül másfél óra alatt teljesíthetjük a 4,6 kilométeres távot.

Egy kis felfrissülés

A hétvégi kiránduláskor a Normafánál szembetalálkozhatunk a Cup7 Coffee „frissítőállomásával”, amely egy Piaggio Ape robogóra épített mobil kávézó, professzionális kávégéppel és eszközökkel.

A minőségi, úgynevezett „újhullámos” kávék mellett forró csokit, teát, üdítőket és kakaós, illetve fahéjas csigát nemcsak a megfáradt túrázók élvezhetik, hanem keddenként a Polgármesteri Hivatal előtti termelői piacra látogatók is!

Családi csavargás

Rövid, alig félórás sétára invitál a Rupp-hegyi tanösvény, amely a 257 méteres, a budai hegyektől elszigetelten álló Rupp-hegyre vezeti fel a kirándulókat, sűrű tölgyerdőn és elterülő réteken keresztül. A csúcsról kivételes kilátás nyílik a hegyet körülölelő lakott területekre, többek között Budaörsre és a dél-budai városrészre. A természetvédelmi terület 400 növényfajnak és gazdag állatvilágnak (elsősorban madaraknak, rovaroknak és gyíkoknak) ad otthont, amiről hat információs tábla szolgál további érdekességekkel. A Rupp-hegyi tanösvény egy könnyed, ebéd utáni sétának felel meg, de ha kedvet kaptunk egy nagyobb kiránduláshoz, a környékbeli természeti látványosságokkal egybekötve hosszabb útra is indulhatunk.

Öleljünk át egy fát!

Az Izlandi Erdészeti Egyesület már a járvány kezdetekor azt javasolta, hogy ha hiányérzetünk van, mert nem tudunk eleget találkozni szeretteinkkel és megölelgetni sem tudjuk őket, helyettük erdőjáró sétáinkon öleljünk át egy fát. A természet, a fák közelsége, a belőlük áradó jótékony energia ránk is kedvező hatással van. Izlandon az egyik nemzeti parkban már ki is jelöltek egy ösvényt, ahol a látogatók egymástól másfél méteres távolságot tartva ölelgethetik a fákat. Mi se legyünk restek, akár egy Gesztenyés kerti vagy margitszigeti séta alatt is kipróbálhatjuk a faölelést.

„Amikor átölelsz egy fát, először a lábujjaidat, majd a lábadat, a mellkasodat és végül a fejedet járja át a jó érzés. Ez egy csodálatos relaxációs élmény, amelynek segítségével készen állhatunk az új kihívásokra” – mesélte egy túrázó.

Kirándulás a nyitás után

Bár az év elején a korlátozások miatt több vezetett kirándulás elmaradt, az önkormányzat Aktív Hegyvidék programjának keretében  ismét sokat túrázhatunk a következő hónapokban.

Ha nem félünk a kihívásoktól, június 19-én 13 kilométeres túrát tehetünk vidám társaságban a Budai-hegyekben. Az útvonal a Hidegvölgyi erdészház – Anna vadászház – Széltörés – Fehér pihenő –Sisakvirág tanösvény – Nagykovácsi lesz.

Találkozó: 7.30-kor a Széll Kálmán téren a Telkibe tartó járat megállójában.
Indulás: 7.50-kor a Zsámbékra induló járattal.
Érkezés: 16 óra körül.
Költség: 310 Ft + 1 BKV-jegy.

Ajánló
A tökéletesen sima bőr titka

A lézeres kezelések jó szolgálatot tesznek a szépségápolás területén. Így például a világ első...

Ragyogjunk télen is! Bőrápolás a fagyos napokon

A téli időszakban a kipirosodó, száraz és viszkető bőr sokaknak gondot okoz, de a kellemetlen...

Szilveszter éjjel

Az év utolsó napján, szilveszter éjjelén nem egyszerű hazajutni, ezért szétnéztünk, hogy itt a...