Menü
Zöld környezet
Nagyvilág

2020-01-13

Könnyű túrák az egész családnak

Szívesen kimozdulnánk, de a januári zimankóban nem vágyunk embert próbáló kirándulásra? Válogassunk bátran az alábbi túraútvonalak közül! Közös bennük, hogy a család legkisebb tagjai akár babakocsiból is élvezhetik azt a sétát, ami a nagyszülőknek sem jelent legyőzhetetlen akadályt.

Azt tudjuk, hogy a rendszeres mozgással számos betegséget előzhetünk meg, mégis, kényelemszeretetünkből kifolyólag nehezen vágunk neki télen a kirándulásnak. Nézzük, hogy miért érdemes mégis túrabakancsot húzni és közösen nekiindulni egy jó sétának.

Kevesebbszer betegszünk meg
Azok, akik télen is rendszeresen mozognak a szabadban, ritkábban influenzásak vagy szenvednek légúti betegségektől. Fontos azonban, hogy ne essünk túlzásba, a jótékony hatások mértékletes mozgás mellett érvényesülnek leginkább.

Enyhül a depresszió
A magyarok 10-15 százaléka küzd téli depresszióval, ezt a természetes fény, a rendszeres szabadtéri mozgás jelentősen enyhíti. Még inkább jókedvűvé válunk, ha a családtagjainkkal vagy a barátainkkal vágunk neki a közös szabadtéri kirándulásnak.

Segít a fogyásban
Ahhoz, hogy télen a szabadban mozgás közben ne fázzunk, önkéntelenül is intenzívebben lépdelünk. Ezáltal gyorsul az anyagcserénk, így könnyebben szabadulhatunk meg a felesleges kilóktól.

Növeli az állóképességet
A hidegben a szívünk is erőteljesebben dolgozik, ami egészséges embernél a keringés felfrissülését, a szívizmok erősödését, illetve az állóképesség növekedését jelenti.

Frissíti az agyunkat
A téli túra, a nordic walking teljesen kikapcsolja az agyunkat, ezáltal segít a stressz levezetésében is. A séta mozgó meditációnak is beillik, főleg ha erdőben, csodaszép tájakon visz az utunk.

A Normafától Makkosmáriáig

Ha a kerületből nem akarunk kimozdulni, irány a Normafa! A jó minőségű földúton körülbelül 30-40 perces, gyerekkel is könnyen megtehető séta visz Makkosmáriára. Az ottani réten fedett uzsonnázóhelyet is találunk, és ha szerencsénk van, az ösvényt keresztező sínpáron még vonatot is láthatnak a legkisebbek, hiszen erre kanyarog a hűvösvölgyi gyermekvasút vonala.

A libegő alsó állomásától a felsőig

Zugligetből a libegő alatt indulunk felfelé, majd amikor elérjük a Remete utat, balra kanyarodunk a zöld háromszög jelzésen. A Tündérszikla után a libegő alatt is fel lehet kapaszkodni, de a zöld háromszöget követve egy igazán szép úton gyerekekkel is kényelmesen és hamar felérhetünk a libegő tetejéhez, ahol büfé és játszótér vár minket. Ha még maradt energiánk, a János-hegyi Erzsébet-kilátó is közel van, azt is megnézhetjük, hogy megjutalmazzuk magunkat egy csodaszép panoráma képével.

További, a Normafához kapcsolódó túraútvonalakat a normafapark.hu oldalon talál, ahol szintkülönbséggel, nehézségi fokkal, távolsággal kapcsolatos adatok is vannak.

Budakeszi Vadaspark

Ha autóbusszal megyünk, a 22-es busz megállójából a sárga + jelzésen jutunk el a vadasparkba. Ez az út sportbabakocsival könnyen járható. A vadaspark külső parkolójából indulva aszfaltút vezet a parkig, félórás könnyű sétával. A vadasparkban akár terepbabakocsit is bérelhetünk ingyen, ahol szintén kedvünkre sétálhatunk akár egy órát, megfűszerezve a kirándulást állatsimogatással, kutyabemutatóval. Visszafelé szintén aszfaltozott úton egy másik irányba is mehetünk, bár így kicsit hosszabb sétára számíthatunk.

Vác, Katalinpuszta

Szendehely-Katalinpuszta a Börzsöny és a Cserhát kapuja. Katalinpuszta a városban élők számára a ma még kevesek által ismert Naszály-hegy lábainál az érintetlen természet gyors elérését kínálja. A Katalinpusztai Látogatóközpontban és annak környékén pedig minden adott egy akár egész napos, kisgyerekes kiránduláshoz. A Gyadai Tanösvényen Hangya Dani útmutatásai alapján ismerhetik meg a legkisebbek az erdők és a mezők élővilágát, de van Madártani, Kincskereső, és Legyél te is kiserdész! tanösvény is. Ha elfáradtunk, a látogatóközpont teázójában megpihenhetünk és az erdei boltban is kedvünkre nézelődhetünk.

Kis-Balaton, Kányavári-sziget

Ha autóval érkezünk, a Zalavár és Balatonmagyaród közötti útszakasz felől tudjuk megközelíteni a Kányavári-szigeten kialakított Búbos vöcsök tanösvényt, ahol nemcsak a gyerekek, hanem pórázon sétáltatva a kutyusok is szívesen látott vendégek. Szánjunk legalább másfél-két órát a 15 állomásra, ahol a Kis-Balaton madárvilágát ismerhetjük meg. A bemutatótáblák mindegyike egy-egy madárcsoportot (például parti madarak, énekesek, ragadozók stb.) ismertet. A sétaúton megmutatják a térség denevérfaunáját is.

A Normafától Budakeszire

Ha szervezett keretek között járunk szívesebben, csatlakozzunk az Aktív Hegyvidék természetjáró túrájához január 18-án, szombaton.

A találkozó 8.30-kor lesz a Normafán, a 21A autóbusz végállomásánál.

Az útvonal pedig a következő: Normafa – Csacsi-rét, turistaemlékhely – Szent Mihály-szikla – Makkosmária – Mária-sziklák – Budakeszi.

Ajánló
A tökéletesen sima bőr titka

A lézeres kezelések jó szolgálatot tesznek a szépségápolás területén. Így például a világ első...

Ragyogjunk télen is! Bőrápolás a fagyos napokon

A téli időszakban a kipirosodó, száraz és viszkető bőr sokaknak gondot okoz, de a kellemetlen...

Szilveszter éjjel

Az év utolsó napján, szilveszter éjjelén nem egyszerű hazajutni, ezért szétnéztünk, hogy itt a...