Menü
Szabadidő

 2018-10-09

Ősszel is aktívan!

Ősszel is aktívan!

A hűvösebb, esős idő beköszöntével egyre többször szorulunk be a négy fal közé, és választjuk az edzőtermeket vagy fedett csarnokokat, ha sportolni szeretnénk. Nézzük, milyen mozgásformákat érdemes kipróbálnunk októberben, a kerületben. 

Mai világunkban teljesen elfogadott, hogy a sport szükséges velejárója a hétköznapjainknak, amire egyre többen időt is szakítunk. Hiszen tudjuk, hogy a mozgás segít megőrizni a testi-lelki egészséget. Jó időben persze egyszerűbbnek tűnik minden, így a sportolás is, hiszen a szabadban számtalan lehetőség kínálkozik az aktív kikapcsolódásra. Ősszel azonban nemcsak a nappalok „szürkülnek be”, hanem a mozgásra ösztönző kedv is könnyebben száll el, különösen, ha borús és hideg az idő.  Fedezzünk fel a számunkra új mozgásformákat, hogy megőrizzük a motivációnkat a sporthoz.
 
Aquafitness a víz szerelmeseinek

Az aquafitness, ahogy a legtöbb fitneszirányzat is, az USA-ból indult, több mint 25 évvel ezelőtt. Egy amerikai katona súlyos lábsérülése miatt rehabilitációs programot dolgozott ki magának. Az edzésekhez készített egy segédeszközt, egy szivacsos anyagból készült mellényt, amelynek segítségével a vízben futóedzést tudott tartani anélkül, hogy megterhelte volna az ízületeit. Évek teltek el, amíg az aquafitness kitört a gyógytornászati keretek közül, és elérhetővé vált mindenki számára. Kidolgozták a medencében végezhető tornagyakorlatokat, majd a gyakorlatok számával együtt bővült a speciális sporteszközök köre is, és a víziöv mellé megtervezték az aquafitness-cipőt és -kesztyűt, a víz alatti step-padot, a vízisúlyzókat és a "vízinudlit".

A tornagyakorlatok kitűnő hatással vannak a gerinc- és az ízületi problémákra, remek tartásjavító, mindenki számára könnyen elsajátítható, hatásos mozgásanyag. Minden korosztálynak nagyszerű erőnlétet biztosít, végzéséhez nem szükséges úszástudás. Jól alkalmazható a legyengült szervezet megerősítésére, a sérülések utáni rehabilitáció céljára is. A túlterhelés veszélye nélkül mozgatja meg a legtöbb izomcsoportot. A résztvevők a foglalkozásokon egy speciális öv segítségével maradnak fent a vízen, ezáltal bármilyen szárazföldi feladat elvégezhető. 

Hol próbálhatja ki?
A MOM Sport Uszoda és Sportközpontban hétfőn, szerdán és pénteken 19-20 óra között. Ráadásul mindezt színvonalas környezetben teheti. A medencékben ugyanis UV technológiával tisztítják elő a vizet, és így az antibakterizált víz tisztításához a hagyományos uszodákhoz képest kevesebb, mint a fele klórmennyiséget használnak. Így az érzékeny bőrű vendégek is biztonságos körülmények között sportolhatnak. Nem véletlen, hogy a magas színvonal miatt az intézményt már 2015-ben az Ötcsillagos Uszoda nemzeti védjeggyel értékelte a Magyar Fürdőszövetség.  

Súlyzós edzés az esztétikus külsőért

Mára igen elterjedtté vált ez az 1980-as években hódító útjára indult szabadidős tevékenység, amely annak, aki rendszeresen űzi, lassan életformájává is válik, de már azzal is nyerünk, ha a jól megtervezett gyakorlatokat rendszeresen végezzük. A súlyzós edzésnek köszönhetően sokkal jobb lesz a közérzetünk, jobban fogunk kinézni, és teljesebb életet élhetünk, mint azelőtt! 

Ezzel az edzésformával több oxigént juttatunk a szervezetbe, javítva ezzel a vérkeringést. Sőt, élénkebbé válunk, lazábbak lesznek az ízületeink, ami nemcsak megkönnyíti a napi mozgást, de a testünk ellenállóképességét is növeli. Ugyanakkor az edzés segít a szívbetegség megelőzésében, valamint hátfájás esetén is. A tornagyakorlatok a szívizomzatot, a tüdőt és a légzőrendszert hatékonyabb működésre ösztönzik, közben pedig csökkentik a feszültséget és a stresszt. 

Hol próbálhatja ki?
A Fitness and More-ban, az ország egyik legmodernebb fitneszkomlpexumában. Itt mindent megtalálhat egy helyen, ami a sportoláshoz kell: szakképzett személyi edzők, egyénre szabott táplálkozási tanácsadás, professzionális géppark, szakképzett orvosi háttér, minőségi táplálékkiegészítők, személyre szabott edzésterv.

Power Plate, az időhiányban szenvedőknek 

Szintén kitűnő választás lehet a Power Plate, amely egy forradalmian új, vibrációs technológián alapuló mozgásforma. A Power Plate gép gyorsulási tréninggyakorlatainak köszönhetően javul az erőnlét, az egészségi állapot, sőt, a sportteljesítmény is. A plató ugyanis másodpercenként többször mozdul el a test alatt, az instabilitás miatt pedig egyszerre több izomrost kapcsolódik be a mozgásba. Ennek az összehúzódás-sorozatnak az eredménye a rugalmasság, a koordináció, az állóképesség és az erőnlét javulása.

Mivel egy-egy 30 perces edzés jól felépített rendszer szerint dolgozik, így fél óra alatt letudjuk a bemelegítést és a különböző gyakorlatokat, amelyekkel fejlesztjük az egyensúlyt és az az általános erőt is. A Power Plate gépeken végezhető gyakorlatok száma ráadásul szinte végtelen, így különböző célokra edzhetünk. 

Hol próbálhatja ki?
Azok számára, akik szoros időbeosztás szerint élnek, de vágynak a rendszeres mozgásra, kiváló opció lehet egy-egy gyors, 30 perces edzés beiktatása a napi rutinba. Ráadásul mindezt a kerületben családias hangulatban, professzionálisan képzett edzők, egyénre szabott edzések révén teheti meg, a Base Power Plate Stúdióban.
 
Jégkorcsolya, a télre hangolódva

A télhez közeledve a jégkorcsolyázásának köszönhetően rá is készülhetünk az előttünk álló hideg napokra. Ha emellett az edzés mellett tesszük le a voksunkat, akkor az egyik legösszetettebb mozgásformát választjuk. Hiszen a korcsolyázás az egész testet - főként pedig a láb és a fenék izmait, illetve ízületeit - dolgoztatja meg. A siklások, a pörgések és a forgások felfrissítik a vérkeringést, erősítik a szívrendszert és a légzőszervek működését. Mivel a jégkorcsolyázás komoly koordinációs készséget és egyensúlyérzéket kíván, így észrevétlenül tudjuk fejleszteni azokat a készségeket, amelyek hozzájárulnak a helyes testtartás megőrzéséhez, és javítják az állóképességet. Ugyanakkor a korcsolyázás intenzitását tekintve vetekszik a futással, így segíti a jó anyagcserét, illetve fontos az elhízás megelőzésében, és csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. 

Hol próbálhatja ki?
Aki nem a vízben szeretne csobbani, bátran próbálja ki a víz fölötti siklás adta örömöt. Ehhez kínál kitűnő alkalmat a Budai Jégpálya-Jégkert, a Jégkert Sportegyesület őszi nyílt napján, ahol minden 4-8 éves kor közötti gyermeket, valamint szülőt, nagyszülőt és barátot várnak a Széna téri Budai Jégpályán, október 27-én, szombaton 11:00 órától. Siklásra fel!

Ajánló