Menü
Szabadidő

 2018-10-24

Kell egy kis energia!

Kell egy kis energia!

Átállt már az őszre? Hogyan maradhatunk aktívak és energetikusak októberben és novemberben is? Tippek, hogyan állítsuk át a szervezetünket az őszi ritmusra. 

Az ősz nem csak a gyertyafényes, meleg kakaót szürcsölgetős, takaróba burkolózós estékről kell, hogy szóljon. Az évszak friss és hűvös levegője, a természet meleg árnyalatai a lelket is megnyugtatják. A nyári partikkal és baráti találkozókkal teli napok és esték után ősszel fellélegezhetünk, több időt szánhatunk magunkra.

Ez egy átmeneti időszak, amely egy pillanatra jelzi, hogy itt az ideje a befelé figyelésnek a télre történő készülődésben. Az ősz a szüret ideje is: egy lehetőség arra, hogy leszüreteljük a gyümölcsét mindannak, amit az év során elültettünk. 

Irány a szabadba!

Az őszre azonban tudni kell ráhangolódni, és átvenni a ritmusát. Ez semmi esetre sem jelenti azt, hogy le kell mondanunk az aktív kikapcsolódásról. A befelé figyelés egyik legjobb módja, ha elmerülünk a természet szépségében.

Az őszi friss levegő és napsütés remek alkalmat nyújt a szabadtéri aktvitásra, ilyenkor az erdei túrák vagy séták egy parkban segítenek lelkileg lejjebb kapcsolni a tempót, de az őszi kocogás is csodákat tesz.

A rendszeres mozgás így elengedhetetlen eleme az őszi rutinnak. Mi ebből a szempontból szerencsések vagyunk, hiszen október elejétől vehették birtokukba a mozogni vágyó hegyvidékiek - a Városmajorban és a Normafán már meglévő futópályák után - a Gesztenyés kertben az új, gumiborítású, 386 méter hosszú futópályát. 

Vissza a munkába

A nyári hosszú esték és a kellemes nyaralás után ősszel újra beindulnak a dolgos hétköznapok. A nappalok egyre rövidebbek lesznek, mi pedig hajlamosak vagyunk csak a munkába feledkezni, majd az iroda után gyorsan hazamenni a meleg lakásba.

Pedig az ősz remek alkalmat kínál arra, hogy magunkkal is foglalkozzunk egy kicsit. Érdemes ilyenkor egy jól megtervezett napirendet írni, hogy elkerüljük a munkával járó napi rutin csapdáit. A napirendbe minden bekerülhet a legapróbb dolgoktól kezdve a nagyobb programokig. 

Napirend a kiegyensúlyozott hétköznapokért

Az első, amire ősszel különösképpen figyelnünk kell, az alvás. Mindenképpen határozzuk meg, mikor kelünk, és mikor fekszünk le hétköznaponként.

A szervezet regenerációja szempontjából a reggel 6 órai kelés és az este 10-kor történő lámpaoltás az ideális. Főleg, ha reggel még jut időnk egy kis sportra is,
legyen az akár 20 percnyi kocogás vagy jóga. 

Válasszunk ki egy estét a héten, amikor szisztematikusan csak magunkkal foglalkozunk. Eleinte lehet, hogy nehezünkre esik szokássá változtatni ezt a programot, de idővel igazi rituálé válhat belőle.

A vénasszonyok nyara alatt tervezzünk be hétvégi kirándulásokat is, ha pedig borúsra fordul az idő, jutalmazzuk magunkat egy wellness hétvégével, vagy egy hétvégi spa programmal

Figyeljünk arra, mi kerül a tányérunkra!

Az ősz az egyik legszínesebb évszak az 
idénygyümölcsök és zöldségek terén is: alma, birsalma, körte, szőlő, naspolya, tök, sütőtök, kelkáposzta, cukkini, burgonya, édesburgonya, cékla, karalábé, kelbimbó, padlizsán, pasztinák (vagy paszternák), répa, spenót, zeller, dió és mandula.

Ezekből a hozzávalókból rendkívül egészséges ételek készíthetők. Éljen a lehetőséggel, és figyeljen az adventi időszak előtt a táplálkozására. Ha kell, készítsen heti menütervet, így egyszerűbb követni a tápláló és egészséges ételeket tartalmazó menüt. A színes őszi ételek vitaminnal vértezik fel a testet a hideg évszakra.

Gyakoroljuk az elengedést!

Ahogy a fák ősszel lehullajtják a leveleiket, úgy jön el az ideje spirituálisan is az elengedésnek. Ez az időszak remek alkalmat nyújt arra, hogy elengedjünk régi, önkorlátozó tévhiteket, gondolkodásmódokat vagy megszokásokat, sérelmeket. Ne feledjük, ha szélnek eresztjük a régit, azzal helyet teremtünk az újnak, valamint ellenállóbbak és erősebbek leszünk.

Ezután pedig készítsünk egy listát, melyben minden apró célunkat összeírhatjuk, legyen az anyagi, magánéleti vagy karrierrel kapcsolatos. Írjon a listára mindent, ami eszébe jut. Majd, amikor már minden gondolata a papíron szerepel, válassza ki az öt legfontosabbat. Írja le ezt az öt célt egy külön lapra, és tegye ki egy olyan helyre, amelyet mindennap lát. Tegyen a céljaiért nap mint nap. 

Invitálja az őszi energiákat otthonába feng shui-val!

Az ősz a bőség, a termés és a szüret időszaka. A feng shui szerint a házban pedig a konyha a bőség szimbóluma. Szervezzünk baráti vacsorákat, közös evős, beszélgetős esteket, vagy akár vacsorával egybekötött, társasjátékos esteket. Hiszen a bőség csak akkor ér valamit, ha meg tudjuk osztani másokkal. Osztozzunk a finom falatokon, az otthon melegén, és így még több jólétet és örömöt invitálunk ezzel életünkbe. 

Engedjük be a friss őszi levegőt is! Szellőztessünk rendszeresen, engedjük, hogy otthonunk is felfrissüljön. Emellett meleg takarókkal, puha párnákkal és szőnyegekkel, gyertyákkal és meleg őszi színekben pompázó képekkel is otthonosabbá tehetjük lakásunkat, ezzel előkészítve azt a télre, lelkünket pedig felvértezve az őszi lassabb, ám lelkiekben színes és érzelmekben bővelkedő időszakra.

Ajánló