Menü
Aktuális
Hegyvidéki Történetek
Ági vagyok BLOG
Ajánló
Egészség
Gasztro
Zöld környezet
Nagyvilág

 2022-09-08

Kezdődik az iskola: így segít a tanulástervező

Kezdődik az iskola: így segít a tanulástervező

Becsöngettek, megkezdődött az új tanév, ez bizony a nyári lazaság után sok terhet ró a család minden tagjára. Hogy könnyebb legyen a dolgunk, a tanulástervező segíthet átláthatóbbá, egyszerűbbé tenni a gyerekekre váró feladatokat, így nekünk, szülőknek is remek támasz lehet.

Felnőttként is tapasztaljuk, hogy mennyivel nyugodtabbak vagyunk, ha előre tervezünk. Ha pontosan tudjuk, milyen teendőink vannak, és be tudjuk azokat osztani napra, esetleg órára pontosan, átláthatóbbá válik minden.
 
Aki nem tervez, az csak a tennivalóhegyeket látja maga előtt és a kilátástalanságot, hogy a feladatoknak sohasem fog a végére érni. Sokan neki se fognak, vagy épp emiatt halogatnak a legutolsó utáni pillanatig.

A tanulási idő tervezése ugyanezért fontos: a tennivalók lebontása, szakaszolása és a hozzájuk szükséges idő hozzárendelése emészthetővé és elérhetővé teszi a megvalósítást. Nyugalmat, magabiztosságot ad, emellett megugorhatóvá teszi az akadályokat. 

A feladatokhoz való idő hozzárendelése növeli a motivációt a feladat elvégzésére. Ha magunknak állítunk fel egy időt, amire egy feladatot meg kell oldani, akkor elkötelezettebben állunk neki, és a sikerélmény is nagyobb lesz. A sikerélmény pedig további motivációt generál.
 
Okos időbeosztás, fél siker

Nincs ez másképp a gyermekeknél sem, azzal a különbséggel, hogy az iskolába kerülés után nekik meg kell tanulniuk tanulni is. Ráadásul mi, szülők úgy látjuk, hogy a gyerekek egyik legnagyobb problémája a tanulással, hogy minden kétszer annyi ideig tart számukra, mint kéne, mert nem tudják beosztani az időt. Az idővel való okos gazdálkodás képessége a tanulásnál legalább annyira fontos, mint egyébként: hogy ne a végén rohanjunk és stresszeljünk, hanem tervezzünk előre, és lássuk időben a ránk váró feladatokat. Ezt teszi kézzelfoghatóvá a gyerekek számára a Manubaba üzletében és webshopjában is kapható Smart Start Tanulástervező.
 
Ez az eszköz már alsó tagozatban segít abban, hogy a gyermek jól kezelje az idejét, és felsős korában már gyakorlott és az idejét kihasználni tudó, hatékony tanuló lehessen. A hét napjait mutató mágnestábla mellé színes tantárgy- és sikermágnesek járnak, illetve felületek a dolgozatok, számonkérések nyilvántartására.

A mágnestábla nagy előnye, hogy kézzelfogható, színes, feltűnő megjelenésű, és nem pedig digitális, tehát nem kapcsolható ki és tüntethető el egy gombnyomásra. 
 
Hogyan kezdjük használni? 

Jelöljünk ki egy napot, például a szombat vagy vasárnap délutánt, amikor a gyerekkel közösen átnézzük a következő hetet. Rakjuk fel mind az öt napra előre a tantárgymágneseket!

Tegyük fel a Figyelem mezőbe azokat a tantárgymágneseket, amelyekből számonkérés, dolgozat vagy házi feladat várható! 

Minden hétköznap délután – a tanulási idő előtt – rendszeresítsünk egy rövid értékelést! Ekkor a gyermek szedje le az eltelt nap tantárgymágneseit. A sikermágnessel értékelheti az iskolában töltött napját tanulás szempontjából. Biztassuk arra, hogy tudatosítsa az adott napon őt ért legkisebb sikert is (jól felelt egy kérdésre, biztató szót, dicséretet vagy épp egy jó osztályzatot kapott a tanító nénitől). A sikermágnes helyett megalkothatja saját sikerpiktogramját. 

A sikertelenség, a kudarc is természetes. Jó, ha megfogalmaztatjuk a gyermekkel, mi okozhatta a gondot és milyen következtetéseket vont le, legközelebb pedig mit fog másképp csinálni. 

Tekintsük át együtt a következő napokat! Amennyiben a Figyelem mezőben szerepel az adott hét valamelyik napján számonkérés, jelöljük a tervező felületen a felkészülés napját/napjait. 

Menjünk végig a fenti lépéseken a hét minden napján! Amennyiben a következő hétre bejelentettek számonkérést, jelöljük a tervező megfelelő felületén az adott tantárgyat! 

Tervezzük meg közösen a szombat/vasárnapi tanulást a tervező Jövő héten lesz felületén szereplő tantárgyakból! 

A hét végén egy választott időpontban tekintsük át a gyerek egész hetét, és készüljünk fel a következőre a fent leírtak szerint. Három-négy alkalommal való közös tervezést követően a gyerek önállóan és nagy kedvvel fogja elkészíteni a saját tervét. A közös értékelés, visszacsatolás persze ne maradjon el, ez jó lehetőség számunkra, hogy tovább erősítsük a magabiztosságát.

Ajánló
Ajánló
Szilveszter éjjel

Szilveszter éjjel

Az év utolsó napján, szilveszter éjjelén nem egyszerű hazajutni, ezért szétnéztünk, hogy itt a...

Közös otthoni programok a téli szünetre

Közös otthoni programok a téli szünetre

A karácsony és újév közötti napokban, a néha hosszúnak tűnő téli szünetben sok elfoglaltságot...

A zenegyűlölő – Operasokk a MOM Kulturális Központban

A zenegyűlölő – Operasokk a MOM Kulturális Központban

Hámori Máté karmester, a Danubia Zenekar művészeti vezetője azt szeretné, ha minél többen...