Menü
Nagyvilág

2020-10-19

Spinning – Lelkesítő és fogyasztó edzés

Ha megszállott kerékpározók vagyunk, akik ősszel és télen sem akarják letenni a bringát, akkor nekünk való sport a spinning. Ez a mozgásforma méltán népszerű, hiszen az egyik legjobb kardióedzés, amely szinte filozófiává, életformává nőtte ki magát.

A kerékpározás egyik legnagyobb előnye, hogy nemtől, kortól függetlenül bárki, bármikor elkezdheti. Egészséges, az állóképességet jól fejlesztő mozgásforma, amelynek négy fal között űzhető változata a spinning.

A spinning nem unalmas, monoton, lélekölő szobabiciklizés, hanem egy edzőteremben végzett, magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobikóra, ahol egy csapat ember különlegesen tervezett teremkerékpáron ritmusos zenére egy órán át folyamatosan, lelkesen, közösen teker.

Miért egészséges?

A spinning hatására jelentősen javul a keringési rendszer, megerősödik a szív, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége, erősödik az érfal.

Nagymértékben javul az állóképességünk, ezzel együtt fejlődik a tüdőnk hatékonysága.

Mozgás közben is óvjuk a térdünk ízületeit, valamint a szalagokat, ezzel egy időben erősítjük is azokat.

A teremben végezhető mozgásformák közül a leghatékonyabb zsírégető sport.

A nagy intenzitású mozgás következtében fokozottan izzadunk, így a méregtelenítés is beindul a szervezetünkben.

Egy dinamikus tekeréssel nagyon jól levezethető a bennünk felgyűlt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhető.

Javítja mentális erőnket is, megtanít küzdeni, erősíti az akaratunkat.

Mire figyeljünk, ha edzőterembe megyünk?

Fitness and More edzőtermében a járványügyi előírások betartásával bátran kipróbálhatjuk a spinninget. Ne aggasszon, ha teljesen kezdők vagyunk, az edzők tekintettel lesznek ránk is. Mint minden sportnál, itt is fontos a rendszeresség: eleinte hetente kétszer is elegendő részt venni a foglalkozásokon. Ne aggódjunk, ha elsőre nem tudjuk tökéletesen végigcsinálni az órát, 5-6 alkalom után már nem lesz gondunk ezzel.

Ha kitartók vagyunk, két-három hónap után észrevesszük, hogy nem fulladunk ki, ha lépcsőt kell másznunk, és nem okoz gondot egy-egy emelkedő a hegyvidéki sétánál.

Így válasszunk szobakerékpárt

Ha maximális biztonságra törekszünk, és az edzőterem helyett inkább az otthoni tekerést választanánk, vásárolhatunk magunknak szobakerékpárt is.

Ülő szobakerékpárok

Ez a legnépszerűbb és leggyakrabban használt fajta. Ülő helyzetben használható, és tökéletesen helyettesíti a szabadban való kerékpározást. Ugyanúgy működik, mint egy normál bicikli.

A hagyományos szobakerékpárral kiválóan edzhetjük a lábunkat és javíthatunk a szív- és érrendszerünk állapotán. Kompaktabb, mint a háttámlás változat, és kevesebb helyet foglal.

Háttámlás szobakerékpárok

Nagyon kényelmes szobakerékpár. Kiválóan alkalmas kezdők, egészségügyi problémában szenvedők és sérülésből lábadozók számára. A kényelmes, székszerű ülésben ergonomikus, hátradőlt helyzetben ülhetünk, amely teljesen megtámasztja a hátunkat, miközben hosszú ideig tekerünk. Az ülőkerékpárral összehasonlítva kevésbé intenzív, de kényelmesebb edzés végezhető rajta. Az ülés alacsonyabban helyezkedik el, a lábaink előttünk mozognak. Ez a bicikli arra a legalkalmasabb, ha hosszú ideig szeretnénk az edzést végezni. Hátsérülésben szenvedők számára is kiváló, bár nem nyújtja ugyanazt az edzési intenzitást, mint az ülőkerékpárok.

Spinningkerékpárok

Nevezik őket benti edzőkerékpároknak is, mert intenzív spinningedzésre használhatók. Erőteljes, intenzív tréninget tesznek lehetővé, ezért kiválóan alkalmasak kalóriaégetésre és a test formálására. A nyergük általában hasonló az országúti versenybiciklik nyergéhez. Sok szobakerékpáron találhatók különféle edzésprogramok. Ezekkel változatos és intenzív intervallumtréninget lehet végezni, ezért megmarad a lelkesedésünk és a motiváltságunk is. Bizonyos kerékpárokhoz a szívritmuson alapuló, célzott programok is járnak. Ilyen például a fogyasztó program, amely automatikusan úgy igazítja az ellenállást, hogy az edzés intenzitása a célzónában maradjon.

Ajánló
Mentsük meg a fogainkat!

Amikor fáj a fogunk, mindent megtennénk, hogy megszabadítsanak minket ettől a kíntól, még a...

Hatékony immunválasz – Mindent a lázról

Az őszi-téli időszakban gyakoribbá válnak a különböző fertőzéses megbetegedések. Ha tudni...

Szüleink, nagyszüleink – rajtunk is múlik jóllétük

Ez a cikk a Hegyvidéken élő szépkorú lakosok számára íródott, és mégis az ő gyermekeikhez,...