Menü
Nagyvilág

2020-09-17

Vendégváró teraszok a Hegyvidéken – 2. rész

Érdemes kihasználnunk a kellemes őszi időt, amikor még szívesen étkezünk a szabadlevegőn.

Lehetünk egyedül, a napi híreket olvasva, esetleg a kedvenc könyvünket lapozgatva, esetleg találkozhatunk a barátainkkal, hogy frissen szedett mentalevelekkel ízesített, hűsítő limonádét, esetleg egy pohár jó bort igyunk. És lehetünk kettesben a párunkkal, hogy egy romantikus, gyertyafényes vacsorát költsünk el.

Cikkünk előző részében a teraszos kávézókat és cukrászdákat néztük meg, most pedig lássuk, hogy melyik Hegyvidék kártya elfogadóhely terasza vár minket ebédre vagy vacsorára:

BAJAI HALÁSZCSÁRDA

Kockás abroszos asztalok, igazi bajai halászlé – kell-e ennél többet mondani? Az étterem magyaros ételekkel és kellemes terasszal várja a vendégeket a fogaskerekű Svábhegy megállójánál, szerdától szombatig 12 és 22, vasárnap pedig 12 és 20 óra között.

FOGAS PIZZÉRIA

Az étterem eredeti olasz receptek alapján készült pizzákkal, tésztafélékkel, frissensültekkel várja vendégeit, közvetlenül a Bajai Halászcsárda mellett. A belső terület légkondicionált, de kiülhetünk a kerthelyiségbe is. Az étterem nyitvatartása megegyezik a Halászcsárdáéval.

FIÓKA ÉTTEREM

A Városmajorban lévő étteremről már írtunk korábban is, sőt le is teszteltük a kínálatukat!

Az 59-es villamos végállomásánál, a városmajori park lombjai között meghúzódó kis étterem, árnyas terasszal, fával és madárkákkal borított falakkal, meleg és otthonos környezettel várja vendégeit. Az étlapon a bor- és sörkorcsolyák mellett klasszikus fogások és hetente változó különlegességek is találhatók.

GYUGYI’S BISTRO

Ha a Normafánál kirándulva megéhezünk, a bisztróban biztosan találunk kedvünkre valót! A klasszikus fogások mellett választékukban találhatók olasz pizzák és tésztaételek, valamint wokban készült ázsiai finomságok, amit a teraszon is elfogyaszthatunk.

HEGYVIDÉKI ÍZLELŐ ÉTTEREM

A Városháza téren tavaly nyitott étterem, a nagy érdeklődés miatt, amikor az időjárás engedi, a belső, játszósarokkal is felszerelt éttermi tér mellett, terasszal is várja a vendégeket.

Hétköznapokon és szombaton az ebédmenüben két levest, valamint három főétel közül választhatunk. A hangulatos vízjátékra néző teraszon csütörtöktől vasárnapig esténként is rendelhetünk a Teraszmenü fogásaiból.

KŐBÜFÉ

A büfé csak pár lépésnyire van a Gyermekvasút Széchenyi-hegyi végállomásától. Egy kellemes ebéd elfogyasztása után egészen a hűvösvölgyi végállomásig vonatozhatunk. A teraszon az egyszerű fogások mellett akár BBQ sült oldalast vagy kemencés sült csülköt is kérhetünk.

LARUS ÉTTEREM

Az egyedülálló kilátással és terasszal büszkélkedő étterem a budai Gesztenyés kert mellett található. Tágas belső tere eltolható üvegfalakkal kapcsolódik a hely teraszához és szőlőskertjéhez.

Étlapján különleges minőségű grillételek, könnyű saláták, vegetáriánus fogások, halak és húsok találhatók, a tudatos és egészséges étkezési elvek szerint elkészítve, követve a természet időbeosztását.

A nemrég 13. születésnapját ünneplő Majorka terasza télen-nyáron üzemel, azonban nyáron inkább a sörözések vagy fröccsözések vonzzák ide a vendégeket. Étlapjukon megtalálhatók burgerek, steakek, saláták és az eredeti buffalo csirkeszárny is.

MAROS SÖRÖZŐ ÉTTEREM

Már az 1960-as években is működött itt vendéglátóegység, hol cukrászdaként, hol bisztróként, majd étteremként.

Közel fél évszázad után olyan étteremmel és a hozzá tartozó kerthelyiséggel várják a vendégeket, amely megőrizte korábbi értékeit, de külső és belső megjelenésében mértéktartóan megújult.

A vendéglő alacsony árfekvésű, házias ételeket kínál és kutyabarát.

PARÁNYI BISZTRÓ

A tágas teraszon és kerthelyiségben már reggel 9-től 11-ig fogyaszthatunk tükörtojást avokádóval, angol reggelit kolbásszal és babbal, görög joghurtos fitt reggelit vagy friss rántottát. Ezt követően pedig hétfőtől szombatig este 8-ig, vasárnap pedig 14 óráig válogathatnak a vendégek az ebéd- és vacsoraétlap fogásaiból.

PAULANER SÖRHÁZ – MOM PARK

A budai hegyek lábánál fekvő sörház nem egyszerű ivó, vendéglő vagy mulató. A Paulaner Sörház meghitt, közvetlen környezetet biztosít a személyes találkozásokhoz. Külön termeink esküvők, születésnapok, céges rendezvények, csapatépítő bulik, közös búfelejtések és ünneplések helyszínei. Az időjárás függvényében, a Lisszabon sétányra néző teraszon is élvezhetjük az igazi bajor sörök mellé illő ropogósra pirult csülköt, ínycsiklandó kolbászféléket, sörkorcsolyaként pedig perec dukál.

VAGON ÉTTEREM

A Vérmező szélén, a Déli pályaudvarral szemben található, maga nemében páratlan étterem és sörözőt egy régi vasúti kocsiból alakították ki, és 1993 óta várja vendégeit.

A hangulatos parkra néző terasz, amíg a jó idő tart, házias ízvilágú magyaros és nemzetközi ételeivel, különleges hangulatával mindennap déltől éjfélig van nyitva.

Ajánló
Klasszikus főzelékek, kicsit másképp

Az őszi időszakban különösen jóleshet egy tányérnyi ízletes főzelék, hiszen általában gyorsan...

Kapjunk rá a dióra!

Az ősz ezerféle csemegét kínál, ezek egyike a dió. Érdemes megszeretnünk, hiszen több jótékony...

Fogyhatunk vele, és még finom is – A pekándió

A pekándió nagyon hasonlít a hazánkban honos dióra, de annál hosszúkásabb, kevésbé tagolt, a...