Menü
Nagyvilág

2017-05-15

Kerékpáros túrák tavaszra

A havas április után alig várta már, hogy kerékpárra ülhessen? Megértjük, ezért van is néhány bringatúra javaslatunk a májusi hétvégékre!

Együtt teker a család

Ha a gyerekek is velünk tartanak, a legfontosabb, hogy a célpont és útvonalválasztás során számoljunk vele, hogy az aprólábúak bármelyik pillanatban dönthetnek úgy, elfáradtak, és egy tapodtat sem mozdulnak tovább a biciklivel. Ilyenkor jól jön, ha van a közelben valamilyen tömegközlekedés, amire kerékpárokkal is felszállhatunk
A mi javaslatunk, hogy a fogaskerekű útvonalához közel induljunk el, és célozzuk meg az izgalmas csillebérci kalandpályát! Így maga a cél is motiváló lesz a kicsiknek, de ha szükséges, akkor a fogaskerekűről gyerekvasútra váltva egészen végig járművel utazhatunk. Ott lesz idő kikapcsolódni, és lévén, hogy visszafelé nagyjából csak gurulni kell, akár hazáig bringázhat a család – de azért a fáradtság kompenzálására nem árt egy jutalomfagyit is beiktatni a kirándulás végére.

Baráti túra

Ha társasággal, vagy csak a barátnőkkel lazítanánk egyet szombat délután, szintén nem érdemes nagy távot kitűzni, hiszen a komolyabb terepekre sokszor elég macerás megfelelő bicikliket beszerezni, és az edzettségi szint sem lesz egyforma mindenkinél. Ráadásul a kemény próbatétel helyett ilyenkor inkább a közösségi élmény a lényeg – épp ezért mi egy piknikkel egybekötött mozgásra szavaznánk.

A Városmajor kitűnő gyülekezőhely akkor is, ha a város több részéről érkeznek az ismerősök, innen pedig védett, kijelölt kerékpárúton haladhatunk Hűvösvölgy felé! Így egyrészt az is biztonságban érzi majd magát, aki kevésbé gyakorlott kerekező, és bár az út végig emelkedik, még pársebességes, városi drótszamarakkal is leküzdhető magasságokba visz. Pár kilométer (amit a hegymenet miatt úgyis a duplájának érzünk) után, a villamosok hűvösvölgyi végállomása mögötti Nagy-réten aztán kedvünkre heverészhetünk, beszélgethetünk a természet lágy ölén. Ha meguntuk a lazítást, már erőkifejtés nélkül csoroghatunk vissza a XII. kerületi kiindulópontra, de a gyermekvasúttal a Normafához is átkalandozhatunk, ahonnan szintén csak gurulni kell visszafelé.

Kemény menet

Egy férfias, erőt próbáló túrához is bőven nyújtanak lehetőséget a környékbeli hegyek. Egy 40 kilométeres kirándulást tehetünk például a János-hegyre, ha a Törökbálinti és Gazdagréti út kereszteződésétől elindulunk az Irhás-árok irányába felfelé. A Kakukkhegyi-úti elágazásnál tartsunk balra, majd be az erdőbe, és bringázzunk el a Normafához, aztán tovább az Erzsébet-kilátóig, ahol már biztosan szükség lesz egy nagyobb pihenőre. Ha kifújtuk magunkat, induljunk a Szép Juhászné út felé, majd Budakeszin, Budaörsön, Törökbálinton és Diósdon át a Nagytétényi úton érkezünk vissza Budapestre. Ez a kirándulás komolyabb kerékpárokat, és természetesen némi felkészültséget igényel, de körülbelül 3 órán belül teljesíthető, amivel akár a heti edzésadag is teljesítve van.

Kapcsolódó HEGYVIDÉK kártya elfogadóhelyek:

Ajánló
A legjobb szilveszter közel s távol

Legtöbbünk számára a szilveszter a bulizásról szól, vagy otthon egy kisebb baráti összejövetelen,...

Egy nap legyen csak az öné!

Fontos, hogy megtanuljunk magunknak is megajándékozni, és sokszor a legnagyobb luxus a szabadidő....

Szaunázz, mint a finnek

Ahogy beköszönt a hideg idő, testünk melegségre vágyik. A finn szaunakultúra jól bevált és...