Menü
Zöld környezet
Nagyvilág

2018-01-25

Utazzunk télből a nyárba!

Szerencsére ma már nem kell napokig utazni, ha a ködös hidegből jóval melegebb tájakra vágyunk, hiszen számos, kellemes éghajlatú hely lényeges egyszerűbben elérhető, mint régen – összegyűjtöttük, melyek a legjobb úti célok, ha ilyenkor télen egy kis napfényre vágyunk!

Kalandozás Marokkóban

A legnyugatibb közel-keleti kultúrával rendelkező országnak is nevezett Marokkó idén szinte kötelező program mindenkinek, aki imád utazni, tavaly ősszel ugyanis több fapados légitársaság is elindította ide közvetlen járatait Budapestről, így nagyjából négy óra alatt elérhetjük Afrikában ezt a csodás úti célt. Marrakesh nyüzsgő, illatos, színes forgataga kihagyhatatlan, de érdemes néhány napot a déli Agadirra is szentelni, ahol egy teljesen más Marokkót láthatunk – nyugalom, pihenés, óceánpart, rengeteg napsütés, kellemes húsz fok és pálmafák várnak ránk, hogy kipihenjük az évkezdés fáradalmait. A biztonság miatt sem kell aggódnunk, mert Marokkó évek óta rendkívül stabil országnak számít, így nyugodtan nekivághatunk a kalandnak.

Történelem Máltán

Ha a kikapcsolódás közben kulturális élményekre is vágyunk, látogassuk meg a Budapestről mindössze kétórányi repülőútra fekvő Máltát. Afrika és Szicília között, a Földközi-tengerből kiemelkedő szigeteken járva ma is nyilvánvaló, hogy számos nép építészete keveredik itt. Fantasztikus erődök, tömör városfalak bizonyítják, hogy a festői szépségű mediterrán szigetcsoportra sokaknak fájt a foga. Kezdjük a kirándulást Valettával, a fővárossal, és ha más településeket is látni akarunk, a remek közlekedésnek hála bárhová könnyedén eljuthatunk. Amennyiben a nyugalomra voksolunk, akkor inkább Málta északi részét válasszuk, viszont ha belekóstolnánk a nyüzsgő éjszakai életbe, akkor Sliema vagy St. Julians legyen a célpont.

A britek hatásának köszönhetően az angol a második hivatalos nyelv, így azon bármikor elboldogulhatunk. A finom tengeri herkentyűket a jellegzetes nemzeti itallal, a kinnievel öblítsük le, amely egy különleges aromájú gyógyfüvekkel ízesített narancslé, és 1952 óta töretlen a népszerűsége a helyiek körében.

Természetbúvároknak Lanzarote

A Kanári-szigetek hét szigete közül Lanzarote a természetkedvelők nagy kedvence. Buja, zöld növényzetre ugyan nem számíthatunk, de a szigetet alkotó több száz vulkán feledteti velünk ezt. Aggodalomra persze semmi ok, az utolsó kitörés az 1800-as évek első felében volt, úgyhogy nyugodtan nekivághatunk a hegyekkel, völgyekkel tagolt sivatagos tájnak. Ha pedig még további kalandokra vágyunk, akkor irány Európa első víz alatti múzeuma, a Museo Atlantico – kis előképzettség ugyan kell hozzá, már ami a búvárkodást illeti, a közel háromszáz emberi alakot ábrázoló tizenkét installációt ugyanis 14 méteres mélységben lehet megszemlélni, amelyek a kortárs képzőművész, Jason deCaires Taylor alkotásai, és a környezetvédelemre, illetve az aktuális társadalmi problémákra hívják fel a figyelmet. Tavasztól ugyan megszüntetik a közvetlen budapesti járatot ide, de a szomszédos szigetekről akkor is könnyedén megközelíthető marad.

Napfürdő Dubajban

Aki nem elégszik meg holmi langyos idővel, hanem igazi forróságra és nyaralós élményre vágyik, annak Dubaj lesz a megfelelő célpont. Körülbelül öt órányi fapados repülőzéssel elérhető a sivatagi nyár, ahol kedvünkre napozhatunk, és a Perzsa-öböl kristálytiszta vizében is megmártózhatunk. A biztonság miatt itt sem kell aggódni, bár közel-keleti, de kifejezetten elfogadó országról van szó, így gond nélkül nézelődhetünk. A nagy melegben persze előfordulhat, hogy mégiscsak visszahúzza szívünket a tél, de erre is találunk megoldást Dubajban, pár évvel ezelőtt ugyanis nyitottak egy fedett síarénát – a Közel-Keleten az első és egyben egyetlen ilyen helyet –, ahol folyamatos a zimankó. Helyben minden bérelhető, ami egy kis síeléshez, szánkózáshoz kellhet, úgyhogy bármikor betérhetünk felfrissülni!

Örök tavasz Madeirán

Egy igazán nyugalmas, vagy éppen romantikus elvonuláshoz ez a portugál sziget a megfelelő választás. A Kanári-szigetekhez hasonlóan szintén az Atlanti-óceánban fekszik, Marokkóval egy vonalban. Az időjárás rendkívül kiegyensúlyozott, soha nincs nagy meleg, ahogy hideg sem, és ez a harmónia nemcsak a hőmérsékletre jellemző, hanem az egész szigetre. Zajos bulikat, élénk éjszakai életet itt még keresve sem nagyon találni, ami a sziget lakóinak és vezetőinek tudatos döntése, így a mindennapok a helyiekkel együtt errefelé szelídek, lassúak, a stressznek nyoma sincs. A természetjáróknak szintén csodás élményekben lehet része, a sziget ugyanis elképesztő növényvilággal rendelkezik, így a hosszú kirándulások alkalmával a hegytetőn lévő kilátók meglátogatása kihagyhatatlan program.

Nagyon biztonságos hely, nyugodtan elkalandozhatunk bárhová, és ha megpihennénk, a hedonista élvezetekre is bőven lesz alkalmunk: isteni halvacsorákat ehetünk a hangulatos part menti éttermekben (a kardhal a leggyakoribb), este pedig mindenképp kóstoljuk meg a híres Madeira bort, amit jéggel és egy karika citrommal kínálnak.

Ajánló
A legjobb szilveszter közel s távol

Legtöbbünk számára a szilveszter a bulizásról szól, vagy otthon egy kisebb baráti összejövetelen,...

Egy nap legyen csak az öné!

Fontos, hogy megtanuljunk magunknak is megajándékozni, és sokszor a legnagyobb luxus a szabadidő....

Szaunázz, mint a finnek

Ahogy beköszönt a hideg idő, testünk melegségre vágyik. A finn szaunakultúra jól bevált és...