Menü
Zöld környezet
Nagyvilág

2018-04-27

Fedezze fel hazánk legjobb kerékpáros túrahelyeit!

A jó idő beköszöntével a hétvégék tökéletesek arra, hogy biciklis kirándulásokkal töltsük szabadnapjainkat. A Hegyvidék különböző kerékpáros túralehetőségeiről egy korábbi cikkünkben írtunk, de ha kimozdulunk a kerületből, az országhatáron belül maradva is meseszép tájakat, rendkívül jó kerékpáros útvonalakat járhatunk be.

Családostól - könnyű útvonal

Ha nem szeretjük a megerőltető tekerést, vagy kezdő bringások vagyunk, esetleg félünk attól, hogy a kisebb családtagok nem bírják majd szuflával, kerüljük meg kerékpárral a Velencei-tavat. A 31 kilométeres túra cseppet sem megterhelő, hiszen mindvégig sík terepen haladhatunk. Utunkat indítsuk Gárdonyból, ahol hétvégenként nagyszerű piac várja az odalátogatókat, azt is érdemes megnézni. Azután induljunk Velence, Sukoró, Pákozd, majd Dinnyés felé. Ha szép az idő, túránk végén még a Velencei-tóban is megmártózhatunk, ez lehet a jutalmunk!

Hegyen-völgyön át tekerni

Akinek unalmas a sík vidék, és kipróbálná a dombvidéken biciklizést, annak a soproni kerékpárutat érdemes végigtekernie. A 42 kilométeres túra Sopron vasútállomásáról indul, majd Kópházán, Nagycenken, Fertőbozon és Felsőrákoson folytatódik. A Fertő- tóhoz érve gyönyörködhetünk az ott élő sokféle vízimadárban, Nagycenkken megnézhetjük a nagymultú Széchenyi- kastélyt, majd a Tómalomtól nem messze rátérhetünk a sárga kerékpáros túrajelre, és azt figyelve juthatunk vissza Sopronba.

A természet szerelmeseinek

A Gemenci erdő körüljárása kerékpárral nagyszerű élménnyel ajándékoz meg minket, ráadásul nagyobb gyermekek számára sem lesz unalmas a tekerés. A túra útvonala 61 kilométer, melynek során felfedezhetjük az erdőt, és szinte érintetlen természeti területeken kerekezhetünk. A táj gazdag növény- és állatvilágát is megfigyelhetjük közben, hiszen a környezet vizsgálatától semmi sem térít el minket, végig jó minőségű aszfaltúton, sík terepen keresztül visz az utunk.

Városlátogatással színesítve

Szívesen összekötné a kellemeset a hasznossal, az ország városainak feltérképezését egy jó bringatúrával? A Maros környékének hordalékkúpja sok meglepetést tartogat. A túra hossza 34 kilométer, közben látogatást tehetünk Békéscsaba központjában is. Utunk mindvégig sík vidéken halad, Újkígyóson pedig egy csodálatos gesztenyefasorban is gyönyörködhetünk. Innen továbbkerekezve elérjük Szabadkígyóst, ahol a Wenckheim kastély parkja kínál szépséges látnivalót, és az ott lévő forrás vizéből akár kortyolhatunk is, hogy új erőre kapva visszatérjünk Békéscsabára.

Komoly kihívás

A Gödöllői-dombság végigtekerése szép feladat, hiszen a 105 kilométeres túra erőteljes emelkedőkkel tarkított, közben 600 méteres szintkülönbséget kell legyőznünk. Az útvonal: Budapest, Pécel, Isaszeg, Dány, Zsámbok, Vácszentlászló, Valkó, Gödöllő, Szada, Mogyoród, Fót, majd újra Budapest. Az útvonal nehézségéért az kárpótolhat minket, hogy közben meseszép tájakat láthatunk, erdőkkel-mezőkkel, és az sem kizárt, hogy nyulakkal, őzekkel, vaddisznókkal is találkozunk.

Tapasztalt bringásoknak

A Budapest-Balaton 121 kilométeres kerékpártúráját csak haladóknak érdemes bevállalniuk, nemcsak a hossza, hanem a jó kondíciót kívánó emelkedők miatt is. Budapestről kell indulnunk, ahol az M1-M7 különválik. Útvonalunk Budaörsön, Biatorbágyon keresztül egészen Balatonfőkajárig tart, és a túrát az is nehezíti, hogy bár legtöbbször kiépített bicikliutakon kerekezhetünk, akad olyan település, ahol kénytelenek vagyunk a kisebb forgalmú közutakat igénybe venni. Természetesen nem marad el a sikerélmény, ha legyőztük ezt az embert próbáló terepet, és a balatoni lángost is lelkiismeret-furdalás nélkül fogyaszthatjuk majd a végén!

Ajánló
A legjobb szilveszter közel s távol

Legtöbbünk számára a szilveszter a bulizásról szól, vagy otthon egy kisebb baráti összejövetelen,...

Egy nap legyen csak az öné!

Fontos, hogy megtanuljunk magunknak is megajándékozni, és sokszor a legnagyobb luxus a szabadidő....

Szaunázz, mint a finnek

Ahogy beköszönt a hideg idő, testünk melegségre vágyik. A finn szaunakultúra jól bevált és...