Menü
Gasztronómia

 2018-11-27

Ezt igyuk az erős immunrendszerért!

Ezt igyuk az erős immunrendszerért!

Mi is tehetünk saját immunrendszerünk megerősítése érdekében, mielőtt beköszöntenek a téli hónapok, és felbukkannak a hideg évszakra jellemző meghűléses megbetegedések: vértezzük fel magunkat egy három- vagy ötnapos smoothie-kúrával! 

Egy vitaminokban gazdag turmix képes energiával ellátni a szervezetünket úgy, hogy nem terheli meg a gyomrot. Vezessük be az étrendünkbe a smoothie-kat, mert könnyen és gyorsan elkészíthetők, hiszen csak az alapanyagokat kell bedobálnunk a turmixgépbe, összedolgozni őket, aztán már ihatjuk is az egészséges italt. A hagyományos turmix és a smoothie között annyi különbség van, hogy ez utóbbi elkészítésénél nem használunk tehéntejet. 
 
Hangulatunktól függően fogyaszthatjuk ezeket reggelire, ebédre, uzsonnára vagy vacsorára, sőt, ha nagyon hideg van, és valami tartalmasabb immunerősítőre vágyunk, választhatunk a levesek közül is. A hozzávalók beszerzéséhez ajánljuk a Nekedterem és a Naturpont Biobolt Hegyvidék kártya elfogadóhelyeket.
 
Receptek a reggelihez:
 
Tökös protein smoothie

Hozzávalók:
1 db előre lefagyasztott banán, 120 g görög joghurt, egy csipet fahéj, 1 csipet kardamom, 120 ml mandulatej, 30 ml (2 ek) juharszirup, 150 gramm pürésített sütőtök, jég, tetszés szerint

Elkészítés:
Keverjük össze a hozzávalókat egy turmixgépben. Ha hígabbra szeretnénk a turmixot, adjunk hozzá még egy kis mandulatejet. Adagonként 12 gramm fehérjét tartalmaz.
 
Spenótos szőlős smoothie

Hozzávalók:
1 nagyobb, mag nélküli szőlő - szár nélkül letisztítva, 1 csészényi spenót, 100 ml kókusz- vagy zabtej, 100 ml görög joghurt

Elkészítés:
Keverjük össze a hozzávalókat a turmixgépben. Ha túl sűrű a keverék, még egy kis tejjel hígítsuk.
 
Kávés fehérje smoothie

Hozzávalók:
1 érett banán, 1 ek mogyoróvaj (kevés cukortartalommal), csokis fehérjepor 250 ml folyadékhoz, 200 ml mandulatej, 50-100 ml kávé, 2 aszalt datolya

Elkészítés:
Keverjük össze a hozzávalókat a kávé kivételével, majd adjuk a végén hozzá a kávét is, és rövid ideig turmixoljuk.
 
Receptek az ebédhez:
 
Bőség-smoothie alacsony glikémiás indexszel

Hozzávalók:

2 csészényi friss spenót, 1 marék brokkoli, 1 csészényi erdei gyümölcs (fagyasztott), fél avokádó, 1 tk apróra vágott gyömbér, fél kaliforniai paprika, 3 ek tökmag, 1 ek chiamag, fél citrom leve, fél tk chlorella vagy spirulina por, 250 ml mandulatej vagy kókuszvíz

Elkészítés:

Miután megtisztítottuk és apróbb darabokra vágtuk a zöldségeket, a hozzávalókat egyszerűen keverjük össze egy turmixgépben. 
 
Téli körtés smoothie

Hozzávalók:
1 körte szeletelve, 1 ek zabpehely, 1 ek kókuszreszelék, 1 ek őrölt lenmag, 1 tk vanília kivonat, 1 tk szárított őrölt gyömbér vagy frissen apróra vágott gyömbér, 1 tk őrölt fahéj, 1 tk őrölt szerecsendió, 2-3 db szárított datolya, 150-200 ml kókuszvíz vagy kókusz- vagy zabtej

Elkészítés:
Keverjük össze a hozzávalókat. Ha meleg italt szeretnénk, a kókusz- vagy zabtejjel készült verziót elkészíthetjük úgy is, hogy a tejet felmelegítjük, mielőtt a turmixhoz adnánk.
 
Édesburgonya smoothie

Hozzávalók:
200 g főtt vagy sült édesburgonya kockákra vágva vagy pürésítve, fél érett banán, 1 aszalt datolya, 200 ml mandulatej, egy csipet fajéj, egy csipet szerecsendió és 50 ml víz, ha hígabb smoothie-t szeretnénk.

Elkészítés:
Keverjük össze a hozzávalókat egy turmixgépben, ha túl sűrűnek találjuk az italt, adjunk extra vizet a keverékhez.
 
Receptek az uzsonnához:
 
Gránátalmás, frissítő smoothie

Hozzávalók:

150 ml gránátalmalé, 100 ml görög joghurt, 2 db kisebb főtt cékla, 2 db kisebb hámozott és megpucolt grépfrút, 2 ek méz, víz, tetszés szerint a hígításhoz

Elkészítés:

Keverjük össze a turmixgépben a hozzávalókat, és hígítsuk vízzel, ha szükséges.
 
Kurkumás, répás smoothie

Hozzávalók:
200 ml mandulatej, 100 ml görög joghurt, 2 mandarin felszeletelve, megtisztítva, 2 kisebb répa megpucolva és felszeletelve, 1 tk őrölt kurkuma, 2 ek agavészirup, víz tetszés szerint

Elkészítés:
Keverjük össze a turmixgépben a hozzávalókat, és öntsünk hozzá vizet, ha szükséges.
 
Forró, gyömbéres narancs smoothie

Hozzávalók:
1 nagyobb narancs leve, 1 tk friss apróra vágott gyömbér, 1 nagyobb répa megtisztítva, felkockázva, fél citrom leve, 1 ek méz, 200 ml forró víz, 50 ml hideg víz

Elkészítés:
Egy turmixgépben keverjük össze a hozzávalókat az 50 ml hideg vízzel. Ha kész, kanállal keverjük hozzá a forró vizet, és melegen fogyasszuk.
 
Receptek a vacsorához:

Melegítő hormon-egyensúly smoothie

Hozzávalók:

1 avokádó, 1 csésze fagyasztott eper kiolvasztva, 2 ek méz, 200 ml meleg mandulatej, egy csipet cayenne bors

Elkészítés:

a szokásos módon összeturmixolva, de melegen fogyasszuk.
 
Esti immunerősítő smoothie

Hozzávalók:
2 közepes narancs megtisztítva és felkockázva, 1 tk gyömbér apróra vágva, fél avokádó, egy maréknyi mangold vagy spenót, 150 ml mandulatej, víz a hígításhoz, ha szükséges

Elkészítés:
a szokásos módon.
 
Melegítő esti kókusz smoothie

Hozzávalók:
250 ml mogyorótej vagy mandulatej melegítve, 25 g friss kókusz vagy kókuszreszelék, 1 ek cukormentes kakaópor, 1 ek juharszirup, 20 ml víz, 1 tk őrölt fahéj

Elkészítés:
Keverjük össze turmixgépben a hozzávalókat, és melegen fogyasszuk.
 
Levesek az ötnapos kúrához:
 
Méregtelenítő téli leves

Hozzávalók:

2 ek kókuszolaj, 1 kisebb fej vöröshagyma apró kockákra vágva, 3 gerezd fokhagyma apró kockákra vágva, 2 kisebb cukkini, 2 csészényi fagyasztott zöldborsó, 1 kisebb fej brokkoli vagy 200 g fagyasztott brokkoli, 500 ml zöldségleves lé, 1 csokor petrezselyem, só és bors, ízlés szerint

Elkészítés:

Egy kisebb lábosban pirítsuk meg a kókuszolajon a hagymát és a fokhagymát. Adjuk hozzá a kockákra vágott cukkinit, a brokkoli rózsákat és a zöldborsót, majd pároljuk pár percet a hagymán. Adjuk hozzá a fél liternyi zöldség levet, és főzzük, amíg a zöldségek meg nem puhulnak. Ízesítsük ízlés szerint. Adjuk hozzá az apróra vágott petrezselymet is, és főzzük még pár percig. Ha kész a leves, botmixerrel pürésítsük. Apróra vágott, friss petrezselyemmel tálaljuk.
 
Hormon-egyensúly téli krémleves

Hozzávalók:

1 ek kókuszolaj, 1 nagyobb fej vöröshagyma kockázva, 1 gerezd fokhagyma apróra vágva, 3 szál nagyobb répa megtisztítva és felkockázva, 1 ek friss gyömbér kockákra vágva, 3 nagyobb sült édesburgonya megtisztítva (héj nélkül) és kockákra vágva, 750 ml zöldségleves alap, fél csokor petrezselyem, só és bors, ízlés szerint

Elkészítés:

Egy lábosban pirítsuk meg az olajon a hagymát és a fokhagymát. Adjuk hozzá a répát, és pároljuk pár percig. Ezután adjuk hozzá a zöldséglevest, a gyömbért és a petrezselymet, melyet apróra vágtunk korábban. 5 perc alatt főzzük puhára a répát. Adjuk a leveshez a sült édesburgonyát, sózzuk, borsozzuk. Majd egy botmixerrel pürésítsük a levest.

Ajánló