Menü
Nagyvilág

2021-04-01

Tavaszi karanténsportok

Ahogy javul az idő, egyre jobban kívánkozunk a szabadba, hogy megmozgassuk a testünket a természetben a hosszú tél után. Bár a járvány miatt mostanában nem mehettünk edzőterembe vagy csoportos órákra, bőven maradt lehetőségünk arra, hogy kedvünkre sportoljunk.

A természet is feléled tavasszal, és mi is vágyunk a friss levegőre a hónapokig tartó szobafogság után. A járvány miatt felerősödött bennünk a szabadság utáni sóvárgás, hiszen mostanában bőven volt alkalmunk megtapasztalni a korlátozásokat, azt, hogy nem úgy és akkor edzhettünk, ahogy szerettünk volna. Most sem mehetünk tömegrendezvényekre, ahol testi kontaktusba kerülhetnénk edzőtársainkkal, de egyedül vagy párban végzett mozgásformákra van lehetőségünk, ahol be tudjuk tartani a kétméternyi, biztonságos távolságot másoktól.

Ha könnyedebb sétára vágyunk

Az erdők, mezők tavasszal a legcsodálatosabbak. Ha úgy érezzük, hogy a túrázás túlságosan kimerít minket, ideje kipróbálnunk a nordic walkingot. Ez a mozgásforma tehermentesíti az ízületeinket, ugyanakkor megmozgatja az egész testünket. Lényege, hogy egy pár speciális bot és különleges gyaloglótechnika segítségével egyesíti a gyaloglás, a futás és a sífutás előnyeit. Fontos különbség a sétához képest a botok használata, amelyek révén hosszabbakat léphetünk úgy, hogy a kezek és a lábak természetes mozgása megmarad. A botok használata dinamikát, ritmust ad a mozgásunknak, közben ég a zsír a hátunkról, a karunkról, a lábunkról is.

Ha unjuk a futást

Bár a futás a legismertebb, legkedveltebb mozgásforma, amihez csak egy jó futócipő és kényelmes sportruha kell, de érthető, ha megunjuk, és valami változatosságra vágyunk. Ez esetben jó buli lehet kipróbálni a görkorcsolyát, amivel ugyanolyan gyorsan haladhatunk, mintha futnánk, mégis szórakoztatóbb sportnak bizonyulhat számunkra. Bár könnyed mozgásformának tűnik, a görkori alaposan munkára fogja az izmainkat, és igen formás alakkal ajándékoz meg minket. Közben hallgathatunk zenét vagy nézhetjük a minket körülvevő tájat, így észrevétlenül égethetünk el sok-sok kalóriát, ráadásul erősödhetünk is. Viszont mielőtt elindulunk az első utunkra, a megfelelő védőfelszerelésről semmiképp se feledkezzünk meg!

Ha szeretjük az állatokat

Ha az állatok szerelmesei vagyunk, akkor nemcsak a kutyasétáltatás vagy a kutyás ügyességi játékok valók nekünk, hanem a lovaglást is érdemes megtapasztalnunk.

Ez a sport több szempontból is jó hatással lesz ránk. Fejleszti az állóképességünket, erősíti az izmainkat, javítja az egyensúlyérzékünket, szépen formálja az alakunkat. Ugyanakkor mentálisan is segít nekünk, amire ebben a szorongással teli, stresszes időszakban nagy szükségünk van. A lovaglást terápiának is felfoghatjuk, hiszen az állat, amellyel kapcsolatba kerülünk, érzi minden rezdülésünket, ugyanakkor megnyugtat, feltölt minket.

Ha kevés időnk van

Amerikában kezd elterjedni az edzéssnackek, edzésfalatkák divatja. Így hívják azokat a rövid tornagyakorlatokat, amelyeknek nagy előnyük, hogy napi mindössze tíz-húsz percet vesznek el az életünkből, mégis megajándékoznak minket a rendszeres sportolás élményével.

Ezekre a tréningekre a legelfoglaltabbak is szakíthatnak időt, és azok is rászánhatják magunkat, akiket egy többórás edzés elriasztana.

Ilyen edzésfalatkák a Szobafitnesz életmódváltó program ötperces miniedzései vagy a Pilatesesmotiváció tízperces gyakorlatsora, de a Digitális Aktív Hegyvidék többféle videójából is válogathatunk. Ha sehová nincs időnk elmenni, de szabad levegőre vágyunk, még az erkélyünk is megfelelő lehet egy online jóga- vagy zumbaóra elvégzésére.

Ha kisimítanánk az idegeinket

Ezekben a sok bizonytalanságot hozó időkben mindenki próbál mentálisan ép maradni. Ehhez pedig remek segédeszköz a horgászat, ami bár nem kimondottan aktív sport, a fejünk kiszellőztetésére és az idegeink kisimítására abszolút alkalmas. A víz és a természet közelsége megnyugtat, közben pedig rendezhetjük a gondolatainkat, elengedhetjük a felgyülemlett napi feszültséget.

Azért ne legyenek illúzióink, a horgászbotok nem maguktól kerülnek a vízbe, a pecázáshoz való felszerelést oda kell cipelnünk a horgászhelyre, a csalit vízbe kell dobni, ha pedig kapásunk van, a halat nekünk kell fárasztani, hogy aztán diadalmasan kiemelhessük a vízből, és otthon elmondhassuk, mekkora halat fogtunk.

Ajánló
A tökéletesen sima bőr titka

A lézeres kezelések jó szolgálatot tesznek a szépségápolás területén. Így például a világ első...

Ragyogjunk télen is! Bőrápolás a fagyos napokon

A téli időszakban a kipirosodó, száraz és viszkető bőr sokaknak gondot okoz, de a kellemetlen...

Szilveszter éjjel

Az év utolsó napján, szilveszter éjjelén nem egyszerű hazajutni, ezért szétnéztünk, hogy itt a...